Kılcal Varis Tedavisi

Kılcal Varis Tedavisi Bayanların En Çok Başvurduğu Tedavi Yöntemi

Kılcal varis tedavisi çok kısa sürer

Daha önce de anlattığımız gibi bacaklarınızdaki ana toplar damar yapısı ile bağlantılı olan kılcal damarlar çeşitli nedenlerle genişleyerek cilt yüzeyinden görülür hale gelmeye başlar. Bu durum estetik açıdan hiç de istenir bir durum değildir. Hastalarımızın büyük bir bölümü bu estetik soruna bağlı olarak bize başvurmuştur. Kılcal Varis Tedavisi bu amaçla yapılmaktadır.

Özellikle bayan hastalarda kılcal varislerin oluşturduğu bu görüntü etek giymek isteyen bayanların bu fikirden uzaklaşmalarına neden olmakta zamanla sürekli pantolon giyer hale gelmelerine neden olmaktadır. Kılcal varisleriniz dolayısıyla pantolon giymeye mahkum değilsiniz. Bize daha önce bu sorunla başvurmuş olan pek çok hastamız kılcal varis tedavisi olarak kılcal varis problemlerinden kurtulmuşlardır.

Siz yeter ki böyle bir durum ortaya çıktığında zaman kaybetmeden kliniğimizden randevu alarak varis muayenesi olun. Yapılacak olan varisin muayenesi sonrasında bacaklarınızda sizin gördüğünüz kılcal varislerin nedeni araştırılacaktır. Bu araştırma esnasında bacaklarınızdaki ana toplar damarlar ve kılcal damarları besleyen damarların durumu incelenecektir. Böylece yapılacak olan kılcal varis tedavisi öncesinde kılcal varise neden olan sorunun ne olduğu ya da olmadığı tespit edilir. Bu tespit yapıldıktan sonra kılcal varislerin tedavisine geçilir.

Yukarıda bahsettiğimiz bu araştırma bu konuda uzman bir radyoloji uzmanı tarafından yapılacak Renkli Doppler Ultrason ile mümkün olur. Gözle yapılacak muayenede bunu tespit etmek mümkün olamaz. Bu nedenle kılcal varis tedavisine geçilmeden önce size renkli doppler ultrason yapılıp yapılmadığına dikkat ediniz.

Eğer kılcal varislerin hangi sebepten oluştuğu araştırılmadan kılcal varis tedavisine geçilir ise kılcal varise neden olan etken yeni kılcal varislerin oluşmasını tetiklemeye devam edecektir. Bu da size zaman ve para kaybettirecektir. Varisin tedavisinde dikkat edilmesi gereken bir husustur.

Bacak toplar damar yapısında inceleme yapılmadan kılcal varis tedavisi yapılması halinde ana toplardamarlarda varis varsa bu büyük ve gözle görünmeyen kalın varisler başka kılcal varislerin ortaya çıkmasına neden olabilir. Bu nedenle kılcal varisin oluşmasına doğrudan bağlantısı olan ana toplardamar varisleri (derin varis) var ise öncelikle onların tedavi edilmesi gerekir. Ana toplardamarlardaki varis tedavisi sonrasında yapılacak kılcal varis tedavisi çok daha başarılı sonuçların ortaya çıkmasını sağlayacaktır.

Kılcal varis tedavisi nasıl yapılır

Kılcal varis tedavisi yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncesinde kılcal varise neden olan olay araştırılıp bu olay ya da sorun ortadan kaldırıldıktan sonra yapılmalıdır. Aksi halde kılcal varislerin tekrarlayacağını ifade etmiştik.

Kılcal varis tedavisine geçilmeden önce bir hazırlık yapılması gerekmez. Hastanın kliniğimize gelerek muayenesini olmasından sonra tedaviye geçilir. Kılcal varis tedavisinde iki yöntem kullanılır. Bunlar sıvı skleroterapi ve köpük tedavisidir. Damarın yerine genişliğine bağlı olarak tedavinin hangi yöntemle yapılacağına doktor karar verecektir.

Köpükle kılcal varis tedavisi uygulaması

Köpük tedavisi uygulaması damar genişliğinin nispeten fazla olduğu durumlarda tercih edilen bir tedavi yöntemidir. Köpük tedavisinde de sıvı skleroterapide de aynı ilaç kullanılır. Bu ilaç saf olarak damar içine uygulandığında sıvı skleroterapi adını almakta iken ilacın özel bir alet ile köpürtülerek uygulanmasına köpük tedavisi denilir.

Köpük tedavisi uygulamasına ilişkin örnek işlemin videosu aşağıda bulunmaktadır. Kliniğimizde uygulanan bu tedavi esnasında kullandığımız iğne şeker hastalarının kullandığı insilün enjektörünün ucu gibi çokçok incedir. Bu nedenle iğne giriş yerinde ağrı hissedilmez hissedilse bile çok az hissedilir.

Sıvı skleroterapi ile kılcal varis tedavisi uygulaması

Sıvı skleroterapi ile varis tedavisi kılcal varislerin tedavisinde kullanılan bir diğer yöntem olup bu tedavi yönteminde ilaç köpürtülmeden damar iç cidarına bir enjektör yardımıyla verilir. Burada da kullanılan ince çok çok ince olup tedavi esnasında ağrı duyulmasını en aza indirmektedir.

Yukarıda bahsettiğimiz her iki varis hastalığının tedavi yönteminde de tedaviyi yapan hekimin damar içine vereceği ilacı damar içine vermesi çok önemlidir. Kullanılan ilaç yanlışlıkla damar içi yerine dışına verilecek olur ise çevre dokularda yaraların açılmasına neden olabilir. Bu nedenle işlemin ultrason eşliğinde yapılması ve damara giriş yapıldığının ultrason ile teyit edilmesinden sonra köpük veya skleroterapinin verilmesi gerekmektedir.

Kılcal varis tedavisi yaptırmak istiyorsanız ya da daha fazla bilgi ve randevu için bize ulaşın

bize-ulasin-300x109

Yorum yazın