Sık SorulanlarHasta Yorumları
Kılcal Varis Nasıl Tedavi Edilir?

Aşırı hareketsiz yaşayan, birden fazla doğum yapmış olan sürekli olarak ayakta durmak zorunda kalan ve kalıtımsal faktörler nedeniyle tehdit alında olan kişilerde görülebilen varis rahatsızlığı aslında tedavisi son derece basit olan ve ağrısız bir şekilde halledilebilecek olan bir rahatsızlık türüdür. Genel olarak bayanlarda görülme olasılığı fazla olan ve bayanlarında görüntü açısından rahatsızlık duyduğu ve bir an önce çözümlenmesini istediği bu rahatsızlık; Bu rahatsızlıkla karşılaşan kişilerin ilk sorduğu soru Kılcal Varis Nasıl Tedavi Edilir? dir. Varis çoğu kişinin yaşam kalitelerini olumsuz olarak etkileyen ve onları müşkül duruma sokan bir rahatsızlıktır. Çoğu zaman ağrılarla kendini belli etmeyen sadece görüntü açısından rahatsızlıklara neden olan ve hastaların da bu nedenle tedavi edilmesini istediği bu rahatsızlık müdahale edilmediği taktirde büyük sorun ve sıkıntılara neden olabilmektedir.

Kaç Çeşit Varis Vardır?

Varisler bünyeden bünyeden bünyeye farklılık göstermekle birlikte birden fazla türde ve çeşitte bulunabilen bir dolaşım bozukluğudur. Kılcal damar varisi, orta boy varis, büyük boy varis, karma varis ve iç varis olmak üzere birbirinden farklı beş çeşidi vardır. Bunlardan en tehlikeli olanı ve kendini en belli etmeden oluşum göstereni iç varis oluşumudur.

İç Varis

İç varis, derin toplardamarların içerisinde seyreden ve hastaların genel olarak farkına varmadıkları ve sonucu ölümlere kadar gidebilen bir rahatsızlık çeşididir. Derin toplardamarların içerisindeki kan dolaşımının; kalıtımsal ya da çevresel veya her iki ihtimalle de sekteye uğraması ve damarlarda kan birikmesinin ardından pıhtı oluşması ile seyreden bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlık çoğu zaman pıhtı oluşumlarının kendiliğinden eriyerek kaybolması sonucunda kendiliğinden kısa bir süreliğine de olsa ortadan kalkabilmektedir. Ancak sık sık bu pıhtı ve çözülme durumlarının tekrar etmesi sonucunda ana toplardamarlar da bulunan kapakçıkların bozulması, damarlarda daralmaların meydana gelmesi ve pıhtı şeklinde bulunan kanların parçalanarak dolaşıma katılması ve akciğere giden damarlardan bir tanesini ya da birden fazlasını tıkaması sonucunda ölümlerle sonuçlanabilir.

Orta Boy Varis

Bacakların arka kısımlarında gözle hafiften de olsa fark edilebilen çıkıntılarla kendisini belli eden ve genellikle yeşilimsi bir görüntü çizen bu varis çeşidin de hasta ağrılı şikayetlerle karşılaşmayabilir. Özellikle erkek hastaların ağrı oluşumu gerçekleşmediği zaman bu tür varislere müdahale isteminde bulunmadıkları bilinmektedir. Fakat bu durum ilerleyen zamanlarda ciddi sağlık sorunlarına neden olabilecek nitelikler doğurabilir. Zira varis asla ihmal edilmemesi gereken bir rahatsızlıktır. Kan bizim yaşamamıza olanak sağlayan bir sıvıdır. İçerisinde su, yiyecek ve aynı zamanda mineral, vitamin ve antikor taşıyan bir yapıdır. Bu yapının yuvaları yani damarları içerisinde gerektiği gibi dolaşım sağlayamaması gibi durumlar nedeniyle ciddi sıkıntılar yaşanabilir.

Bayan hastaların orta boy varislerden daha çok rahatsızlık duydukları ve tedavi istemiyle doktorların kapılarını çaldıkları bilinmektedir. Bazı durumlarda ağrılı bir şekilde seyredebilen varis oluşumu yaşam kalitesini düşürdüğü için rahatsızlık edici boyutlara ulaşabilir. Ancak bu varislerin de tedavisi mümkündür. Üstelik orta boy varislerin tedavi edildikten sonraki dönemlerde tekrar etmedikleri ve çok çok nadiren tekrarlarının yaşandıkları bilinmektedir.

Büyük Boy Varis

Bacakların hem arka hem de ön yüzeylerinde 3 milimetreden fazla bir şekilde meydana gelen ve gözle görülebilir olan bir toplardamar genişlemesi rahatsızlığıdır. Bu rahatsızlık çeşidi yanı bu varis, doktorlar tarafından müdahale edilmesi mecburi olarak nitelendirilen bir varis çeşididir. Büyük boy varislerin asıl problem yaratan yanı; ana toplardamarların içerisinde bulunan kapakçıkların bozulmasıdır. Bu kapakçıklar bozulduğu için; damarların içerisine gereğinden fazla basınç uygulanmaktadır. Bu da damarların genişlemesine ve ardından da ağrılı süreçlerin meydana gelmesine neden olmaktadır. Hastalığın tedavi edilmesinde kullanılacak olan yöntem RF olarak adlandırılır. Buradaki amaç cerrahi bir yöntem kullanılmadan damarın içerisindeki genişlemeyi ortadan kaldırmaktır ve genişleyen damarın içerinse ısıl işlemi uygulayarak bu damarın iptalinin sağlanmasıdır. Damara ısı verilerek büzülmesi ve küçülmesi ardından da yok edilmesi amaçlanmaktadır. Bu işlem için herhangi bir cerrahi kesi uygulanmamaktadır. Kişilerin hastane de yatmasına gerek yoktur.  Aynı gün içerisinde uygulama gerçekleştirilip hasta evine yolcu edilebilir ve hasta yürüyerek evine kolaylıkla gidebilir.

Bu tedavi işlemi esnasında hastaya herhangi bir uyuşturucu ya da uyutucu verilmesine gerek yoktur. İşlem tamamen acısız ve ağrısız olarak gerçekleştirilmektedir. Her bir damarın tedavisi ortalama olarak 15 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanmaktadır. Dikkat edilmesi gereken tek husus ise işlem tamamlandıktan sonra gerçekleşebilecek olan hafif bir ağrı oluşumudur. Bu da kısa bir süre içerisinde ortadan kalkacaktır.

Kılcal Varis Tedavisi

Kılcal boy varisler genel olarak bayanların korkulu rüyası olan varis çeşidinin başında gelmektedir. Bacakların arka kısımlarında meydana gelen ve rengi morumsu bir kırmızıya çalan bayanların etek giymelerine mani olan bu rahatsızlığın tedavisi mümkündür. Genel olarak uzun süre yüksek topuklu ayakkabılarla ayakta durmak zorunda olan bayanlarda, aşırı hareketsizlikle boğuşan ve yaşam şeklini dönüştüremeyen obezite hastalarında, kalıtımsal faktörlerim mağduru olarak bu hastalıkla cebelleşen kişilerde ve bazen de daha farklı durumlarda bu rahatsızlık kendisini gösterebilmektedir.

Kılcal Varis Nasıl Tedavi Edilir sorusuna bazı durumlarda kılcal damar varislerinin özellikle de erkeklerde, yüz bölgesinde görüldüğü bilinmektedir. Bu durum genel olarak alkolü aşırı derecede kullanan erkeklerde rastlanılan bir durum niteliğindedir. Bu yüz bölgesinde bulunan varisler genellikle estetisyenler tarafından ortadan kaldırılmaktadır. Kılcal damar varislerinin tedavi etmenin birden fazla yolu ve yöntemi vardır. Bunlardan ilki radyofrekans yöntemi ile tedavi gerçekleştirilmesidir. Bu yöntemle 15 dakika içerisinde sizin sinirlerinizi bozan varislerden kurtulmanız mümkündür. Bu varis çeşidi tedavi edildikten sonra yeniden görülmemektedir. Radyofrekans yöntemi, damarın içerinse ısıl işlem uygulanması yoluyla damarın ortadan kaldırılması ve böylelikle de hastalığın tedavi edilmesi yöntemidir. Ağrısız ve acısız bir yöntemdir. Cerrahi nitelik taşımamaktadır, kısa sürede de halledilmektedir.

Lazerle kılcal damar varis tedavisi

Bir diğer yöntemse lazerle kılcal damar varis tedavisi yöntemidir. Bu yöntem genellikle radyofrekans uygulaması yapılamayacak olan son derece ince damarlarda kullanılan bir yöntemdir. Bacağın üzerine hassaiyeti engelleyecek olan bir jel sürülerek hastanın rahatlatılması sağlanır. Ardından bacağın üzerine söz konusu olan rahtsız damara verilmek üzere bir lazer yansıtılır. Bu lazer, derinin altındaki kılcal damara işleyerek, varisli damarın ısıtılmasını böylelikle de damarın tahrip edilmesini sağlar. Tahrip edilen damar vücut tarafından kısa bir süre içerisinde emilir ve kılcal damar varisi ortadan kaldırılmış olur. Bu yöntemin ardından hasta hiçbir sıkıntı yaşamadan ayağa kalkabilir, hastaneye geldiği gibi evine dönebilir. Gündelik hayatına aynı şekilde devam edebilir. Uygulama sonrasında bacak yüzeyinde herhangi bir iz kalmaz ve hasta bu izler yüzünden sıkıntı yaşamaz. Korkulacak, çekinilecek bir durum yoktur. Tedavi yöntemleri son derece basit ve ağrısızdır.

Karma Varis

Karma varisler, kişilerin aynı anda ya tüm varis çeşitlerini ya da iki adet varis çeşidini aynı anda bacağında bulundurması sonucunda meydana gelen bir dolaşım bozukluğu rahatsızlığıdır. Kılcal damar varisi diğer varislere dönüşen bir rahatsızlık değildir. İlerleyebilir, genişleyebilir ancak daha büyük olan varis çeşitlerine dönüşmez. Bu varislerin içerisinde bulunduğumuz zaman diliminde tedavisi mümkündür.

Kılcal Varis Nasıl Tedavi edilir sorunuza daha ayrıntılı cevaplar ve randevu için bize ulaşın.

Hasta Yorumları
Varislerimin bana yaşattığı ızdıraplardan bu kadar kolay kurtulmak inanılmaz
Varislerimin bana yaşattığı ızdıraplardan bu kadar kolay kurtulmak inanılmaz 08.11.2018

Varis Ağrılarımdan Kurtuldum
Varis Ağrılarımdan Kurtuldum 16.07.2017

Doktor Rengin Hanım'ın sayesinde uzun zamandır sıkıntı yaşadığım varislerimden ve ağrılarımdan kurtuldum. ... Sevinç Kalın

Ağrısız Bir Yaz Geçirdik
Ağrısız Bir Yaz Geçirdik 16.07.2017

Ağrısız bir yaz geçirdik çok şükür, güler yüzlü karşılamanız ve samimiyetiniz için eşim Levent Özarslan ve kendi adıma çok teşekkür ederim.

O kadar çok işlem yaptırdım ki
O kadar çok işlem yaptırdım ki 16.07.2017

O kadar cok işlem yaptırdım ki yaptırmam dediğim şeyleri bile yaptım ama hiçbirinde fayda bulamadım. Taki Rengin hanımı tanıyana kadar size çok teşekkür ederim. Rengin hanım siz bana bir söz vermiştiniz.

Bacaklarım çok iyi durumda
Bacaklarım çok iyi durumda 16.07.2017

Merhaba Rengin hanım, bir aylık tatilden sonra Avustralya'ya döndüm. Size teşekkür etmek istiyorum. Ankara'nın temmuz ayı sıcağında olsada varislerimden kurtulmama yardım ettiniz. Sizi tercih ettiğim için çok mutluyum. Bacaklarım çok iyi durumda. Teşekkür ederim.

Beni varisten kurtardınız
Beni varisten kurtardınız 16.07.2017

Urfadan Ankaraya kadar Selam gönderiyorum Size teşekkür ediyorum Beni varisten kurtardınız Ramazanda ömrede agrısız Ve rahat vazifemizi yaptık Havalar biraz serinlesin Hanımıda getirecegim

Varıslerım ve ağrılarım kalmadı
Varıslerım ve ağrılarım kalmadı 16.07.2017

Uzun suredır varıs ağrısı çekiyordum ve bacaklarımda görünen varıslerım çok fazlaydı Rengın Hanım'a tedavı olmuş bır tanıdığım vasıtasıyla ıletışıme geçtım ve tedavı surecım başlamış oldu. Mükemmel bır insan her anlamda sızın sorularınıza cevap verebılecek kafanızda soru işaretlerinin kalmayacağından aldığınız tedavıden ilgiden alakadan fazlasıyla memnun kalacaksınız

Daha önce bir lazer tedavisi olmuştum
Daha önce bir lazer tedavisi olmuştum 16.07.2017

Ben Ankara'nin bir ilcesinde yasıyorum.Rengin hanımı eşim internet araştırmaları sonucu tesadüfen buldu.Kendisine çok korkarak tereddütle gittim,bir dinler çıkarım ne kaybedeceğimki diye düşünüyordum. Çünkü daha önce bir lazer tedavisi olmuştum .Hem tedavi hem sonuç çok üzücüydü ve varislerimde geçmemişti. Ama Rengin hanımın güler yüzü, tatlı dili, şefkatli dokunuşu beni tadavi olmaya ikna etti ve süreç başladı. Başlayalı üç ay oldu ve daha şimdiden çok mutluyum.Varislerim henüz tamamıyla bitmedi ama beni bu yaz rahatlıkla etek giyip mutlu edecek kadar azaldı. Her fırsatta eşime ve kendisine dua ediyorum.

İyi Bir Varis Doktoru
İyi Bir Varis Doktoru 16.07.2017

Rengin Hocam ile sağlık sektöründe çalıştığım ve bir Biyolog olduğum için anneme iyi bir Varis Doktoru ararken kesişti yollarımız iyi ki tanıdık sizi iyi ki güvendik size işini severek yapan başarı bir hekim diye bana sorsalar aklıma ilk gelecek isimsiniz başarılarınızın devamını diler sonuç için çok teşekkür ederiz.

Varis sıkıntınız varsa hiçççç beklemeyin
Varis sıkıntınız varsa hiçççç beklemeyin 16.07.2017

Aksaray'dan araştırma sonucu Uzman Dr Rengi Türkgüler'e Ulaştım. Uzman Dr Rengin Hanıma ve Asistanı Safiye Hanıma Gönülden İlgilendikleri için Teşekkürlerimi sunuyorum. Kısa sürede çokkkkk güzel sonuç aldım. Tedavi için geldiğimde psikolojikmen iyi olacağımı düşündüm tabiki bu düşünceye Safiye hanımın desteği de olmuştur. Veeeeeeee Varistennnn Kurtuldummmmmmm Tek seansta mükemmel ötesi sonuç aldım.

Ufuk Üniversitesi Cad. Farilya Bussines Center, No:8, Kat:14, Ofis:68, Çukurambar, Çankaya
uzm. dr. rengin türkgülerUzm. Dr. Rengin TürkgülerRadyoloji Uzmanı